мотоподорож

Як спланувати мотоподорож: поради та досвід

Що може бути краще, коли ви почуваєтесь вільними, вітер обдуває вас, і ви мчите на своєму сталевому коні назустріч пригодам? Тільки нові пригоди.

Але, щоб наприкінці шляху у вас залишилися лише приємні спогади, дещо необхідно спланувати заздалегідь.

З чого почати

У першу чергу, слід визначитися, яку суму ви готові витратити під час подорожі. У розрахунок входять витрати на дорогу, харчування, проживання, плюс додаткова сума на відвідування пам’яток та на непередбачувані випадки.

Далі обираємо маршрут. Тут всього дві складові, які варто врахувати:

1) точки старту і фінішу (зазвичай вони збігаються);

2) сума, яку буде витрачено на бензин, і яка, відповідно, обмежує відстань.

Далі все просто. Дивимося, які пам’ятки та цікавинки потрапляють у зону досяжності. Я зазвичай використовую Google, Вікіпедію та сайт ua.igotoworld.com

Звісно, будь-які інші джерела інформації також можуть стати у нагоді.

 

привал

 

Як розрахувати сили

Щоб наприкінці шляху не почуватися вичавленим як лимон, достатньо чесно відповісти собі на два запитання: яка швидкість їзди є для вас найбільш комфортною та як довго ви зможете знаходитися «в сідлі». На ці показники впливає погода (не всі люблять їхати під дощем, не кожен готовий «жаритися» під сонцем при +40), якість дорожнього покриття (тут без коментарів), дорожні умови (затори, ділянки дороги із суттєвим обмеженням швидкості) і власне особисті характеристики водія (втомлюваність, вплив стресових ситуацій, загальне самопочуття).

У будь-якому випадку, корисніше зупинитися і перепочити (перекусити), ніж «іти до переможного кінця», якщо у цьому немає крайньої необхідності.

Особливо це стосується нічних поїздок, коли ризик заснути за кермом особливо високий. При перших симптомах (зниження концентрації на дорозі, сторонні думки, тривале кліпання) бажано знайти безпечне місце на узбіччі (краще, якщо це буде заправка чи територія для відстою транспорту, де знижується ризик випадкового зіткнення з іншими втомленими подорожніми) і відпочити.

 

мотоцикли

 

Як організувати рух

При русі великою групою (колоною) слід брати до уваги показники найменш досвідченого і підготовленого райдера, оскільки поза межами зони його комфорту він буде втомлюватися значно швидше. І спроби наздогнати колону при відставанні можуть призвести до фатальної помилки. Бажано домовлятися заздалегідь про місце наступного привалу, де можна буде зустрітися при відставанні, і назначити людину в пару (супровід), оскільки зупинка цілої колони на узбіччі траси загрожує небажаними наслідками.

Якщо ж ви вирушаєте у подорож невеликою групою (до 4-х мотоциклів), простіше підібрати клас техніки так, щоб усім було комфортно. Саме тому спорти не «тошнять» зі швидкістю 60 по трасі з малокубатурниками, для яких така швидкість – на межі можливостей, а кафе-рейсера можна рідко зустріти в компанії з ендуро.

На одному ж мотоциклі все гранично просто. Якщо у вас за спиною сидить людина, з якою ви можете мінятися, у вас вийде по черзі кермувати і відпочивати, що збільшить дальність пробігу за необхідності. Та і обговорити всі емоції від побаченого і сфотографованого на ходу буде з ким. Якщо ж мінятися можливості немає, то це майже як їхати самому, хіба що віддати фотоапарат і карту (за умови, що штурман уміє цим добром користуватися).

Якщо ж ви рушаєте в дорогу наодинці, все доведеться робити самому (або ж самій, не забуваймо, що на дорогах зустрічаються і мотоледі).

 

мотоциклісти

 

Як відпочивати

Рівень комфорту у кожного свій, тож привалом може слугувати як номер в готелі, так і спальник у палатці.

Я по максимуму використовую палатку, якщо дозволяє погода. Шукаю придатну місцину (краще за містом, бо у містах рідко є можливість поставити мотоцикл поряд і не привертати при цьому увагу) і розташовуюся так, щоб можна було запалити горілку, аби приготувати чай чи розігріти вечерю.

Деколи негода (ливень чи сильний вітер) може змусити залишитися в місті. Однак існують і інші причини. Одна з них – «вписка» (місце для нічлігу, яке люб’язно надане місцевим жителем). Інша – це скупчення пам’яток у великому місті, де ви плануєте провести декілька днів. Повірте, деколи значно простіше знайти недорогий хостел і заплатити за нього, ніж кожного ранку/вечора возитися з палаткою (збирати-розбирати) та упаковувати-розпаковувати речі. Це забирає час і сили, які ви могли би використати у своє задоволення.

Зате вдалині від цивілізації не існує нічого приємнішого, ніж прокинутися від співу птахів, вдихнути чисте свіже повітря і зробити кілька прекрасних кадрів, дивлячись на які уже вдома, ви навіть холодною зимою усміхнетеся і вам стане тепло від спогадів. І це може надихнути вас на нові поїздки, до яких теж бажаю вам готуватися заздалегідь. 😉

 

Автор тексту та фото: Олександр Горошко. 

Теги: , ,

Залишити коментар

Інші матеріали

Топ-5 трендів тревел-фото цього року

Топ-5 трендів тревел-фото цього року

Не уявляєш свої подорожі без фотографій? Лови найголовніші тренди-2016 та поради від експертів The EyeEm Festival & Awards.

Читати

П’ять способів підзаробити під час подорожі

П’ять способів підзаробити під час подорожі

Є посади, на яких мандри – один зі службових обов’язків. Наприклад, викладання мови за кордоном. Але якщо ти хочеш подорожувати заради розваги і заробляти трішки додаткових грошей у процесі – це також можливо.

Читати

Жити красиво: 5 найкращих лаунж-зон в аеропортах світу

Жити красиво: 5 найкращих лаунж-зон в аеропортах світу

Якщо після виснажливої подорожі літаком, ви мрієте про душ, чашку гарячої кави чи навіть SPA – вивертайте кишені і обирайте з-поміж 5 найкращий лаунж-зон в аеропортаж світу. 

Читати

ТЕСТ: Які місця світу найчастіше інстаграмлять?

ТЕСТ: Які місця світу найчастіше інстаграмлять?

Instagram нещодавно назвав місця, які найчастіше фотографують у найбільш відвідуваних містах світу. Ми відібрали 10 міст з повного списку (там їх 20) аби перевірити, чи зможете ви вгадати, що найчастіше інстаграмлять в кожному з них?

Читати