літачок

Відповіді на ВСІ питання авіапасажирів

Що як у літака спустить шину? А якщо блискавка..? Професійний пілот відповідає на усі питання нервових мандрівників.


Капітан Британських авіаліній Стів Олрайт відповів на всі питання, які тільки можуть спасти на думку нервовим пасажирам.

* – відповіді на питання, позначені зірочкою, стосуються тільки Британських Авіаліній.

Що спричиняє турбулентність? Вона небезпечна? А літак може її оминути?

Турбулентність – це незручно, але НІТРОХИ не небезпечно. Пасажирські літаки можуть протистояти навіть найпотужнішій турбулентності. Якщо ти не знімаєш пасок безпеки, ти на 100% у безпеці.
Турбулентність неможливо побачити або виявити – пілоти точно знають, чи вона на них чекає, тільки зі звітів інших пілотів, які подаються за стандартною процедурою. Іноді можливо її обійти зверху або знизу, перейшовши на менш турбулентний рівень, але це роблять виключно для зручності пасажирів, а не заради безпеки.

Що таке зсув вітру? Це небезпечно?

Зсув вітру – це різка зміна швидкості і/або напрямку вітру біля землі, але це дуже рідкісне явище. Літаки та деякі злітні смуги обладнані системами виявлення зсуву вітру, а пілотів навчають безпечно ладнати з імовірними зсувами вітру.

Чи варто мені більше хвилюватися у погану погоду?

Ні. Пілоти – погодні експерти і ніколи не ризикуватимуть безпекою. Ми вивчаємо погоду на місці вильоту, на місці прильоту та у всіх імовірних місцях посадки на шляху. У нас ЗАВЖДИ достатньо палива для будь-яких непередбачених обставин, і ми маємо достатньо палива про випадок якщо нам доведеться чекати на безпечну посадку.

Чи буває занадто вітряно для польоту? А ці відео, де літаки сідають боком під час сильного вітру, вони справжні?

Кожен тип літака має рекомендований ліміт перехресного вітру, перевищенням якого пілоти не ризикуватимуть – тож так, часом занадто вітряно, щоб сідати на ЗПС, яка не “за вітром”. До того ж, існує межа вітряності для безпечної роботи на землі, щоб мати певність, що люди, які працюють на полі – команди вантажників, інженери та інший обслуговуючий персонал, можуть працювати безпечно. Наприклад, у випадку сильного шторму усі рейси до певного місця прибуття можуть бути скасовані, або маршрути можуть змінитися, у якості перестороги. Існує специфічна техніка безпечного приземлення при перехресному вітрі, яка може здатися драматичною, але насправді безпечна і звична.

Як літак знаходить злітно-посадочну смугу у густому тумані?

Використовуючи “Autoland”. Це складна система, яка використовує Інструментальну Посадочну Систему – комбінацію джерел світла на землі, які безпечно ведуть літак до смуги навіть в умовах найменшої видимості. У 98% випадків пілоти сидять літак вручну, і дуже рідко використовується “Autoland”. Ми тренуємось у симуляторі таких умов раз на пів року протягом усієї своєї кар’єри.

Що як у літак вдарить блискавка?

Пасажирські літаки захищені від ударів блискавки. Вони обладнані купою громовідводів (статичних  ґнотів), які розсіюють електричний заряд і захищають літак. Удар блискавки спричинить тільки гучний звук, а літак ретельно проінспектують після наступної посадки, щоб знайти будь-які можливі сліди на оббивці літака перед наступним рейсом.

А що як автопілот не спрацює?*

Це не буде проблемою, бо пілоти керуватимуть літаком вручну. Ми це любимо!

А якщо шина лусне?

Буде гучний звук, і якщо швидкість низька, то пілоти можуть скасувати зліт. На вищій швидкості зліт можна безпечно продовжувати, і літак може безпечно здійснити посадку з будь-якою кількістю спущених шин.

Як часто трапляються технічні проблеми?*

Зовісм не часто, бо наші літаки дуже добре обслуговують, і вони проходять строгий сервіс щоразу, як приземляються, і навіть ретельніший – під час регулярного обслуговування, передбаченого законодавством. У рідкісному випадку технічної проблеми ми просто не полетимо, бо безпека – наш найвищий пріоритет.

Мені варто нервувати через зіткнення з птахами?

Ні. Перш за все, це рідкість. А коли таке й трапляється, у більшості випадків шкода мінімальна, якщо взагалі є. Усі нові двигуни тестують на можливість витримати зіткнення із пташкою.

Які шанси зіткнення у повітрі?

Вам треба знати три речі. По-перше, Контролерів Повітряного Руху по всьому світу обирають ретельно, наполегливо тренують та  прискіпливо тестують і ліцензують. Їхня робота – створити “захисну бульбашку” навколо літака, яка зростає у розмірі, коли літак набирає висоту та швидкість. По-друге, пілотів обирають і тренують так, щоб вони були на високому рівні обізнані з різними ситуаціями; вони – найбільш врівноважені професіонали у будь-якій індустрії. По-третє, усі комерційні літаки обладнані пристроями, які дозволяють їм “спілкуватися між собою”, що відкидає людський фактор і надає необхідні попередження та інструкції щодо близькості до іншого літака. Ми тренуємося використовувати ці пристрої у симуляторі.

Чи іноземні авіалінії безпечніші? А як щодо лоукостів?

Я особисто не можу коментувати жодні інші авіалінії (крім Британських), бо не проходив їхню підготовку, але я можу сказати, що існує мінімальний рівень тренування і тестування, яким мусять відповідати усі члени Міжнародної організації цивільної авіації. Це основна причина, з якої авіаперевезення такі безпечні.

Мене лякають маленькі літаки. Вони менш безпечні?

Ні. Маленькі пасажирські літаки підлягають таким самим правилам і обмеженням, як і великі. Людей зазвичай турбує тільки те, що легші літаки більше піддаються турбулентності. 

Мені варто боятися теракту?*

Британські Авіалінії роблять усе, щоб пересвідчитися, що наші перевезення настільки безпечні, наскільки можливо. Я не можу розповідати про нашу процедуру, але можу запевнити вас – вона обширна і надзвичайно важка. 

Як часто літаки падають, яка найбільш поширена причина цього? 

Більш як три з половиною мільярди авіапасажирів минулого року здійснили перельоти, і попри деякі високопрофільні нещасні випадки, 2015 був найбезпечнішим роком для польотів. 

Коли найнебезпечніша частина польоту?

Поїздка в аеропорт, за статистикою, у багато разів більш небезпечна, ніж будь-яка частина будь-якого польоту. 

Наскільки легко скасувати посадку або зліт? 

Це рутинна частина пілотажу. Пілоти тренуються робити це на симуляторі щопівроку, і детально обговорюють на кожному передполітному брифінгу. Пілоти проходять висококласну підготовку і тестування – серйозніші, ніж у будь-якій іншій професії.

Невдовзі після злету з’являється відчуття, ніби літак падає. Чому?

Це ми детально пояснюємо на курсах (безпечного польоту), і справа тут у  людському вестибулярному апараті (який розвинувся за 50 тисяч років життя на землі) – він трошки пустує, коли швидкість підйому падає.

Коли ми на висоті польоту, чому двигуни літака іноді раптово гуркотять, ніби набираючи потужність? 

Це трапляється, найбільш імовірно, коли ми виконуємо “крок набору висоти”, щоб покращити ефективність використання палива коли літак стає легшим. 

Як ви знаєте, що палива достатньо? 

Ми постійно обраховуємо і відстежуємо кількість пального. Закон вимагає, щоб ми також мали великі кількості запасного пального для екстрених випадків. 

Ви сказали б нам, якби щось пішло не так?*

Так, завжди. Звісно, можливо, що ми би спершу розібралися із тією проблемою, що виникла, але ми завжди комунікуємо зі своїми пасажирами настільки добре, наскільки можемо. Наспраді, пілоти Британських Авіаліній проходять особливу тренінг-програму спілкування з клієнтами, зосереджену на наданні прозорої та регулярної інформації. 

Чи може літак впасти через те, що хтось користується телефоном?  

Ні. (А чому у літаках заборонено використовувати телефон – читайте у наступному матеріалі циклу про авіаподорожі 😉

Чи сплять пілоти на борту?

Так, у перельотах, довших за дев’ять годин, ми беремо з собою додаткового, третього пілота. Спимо по черзі у зоні відпочинку команди. У довші рейси пілоти ходять навіть по четверо. 

Що станеться, якщо пілот стане недієздатним? А якщо обидва пілоти? 

Ми відпрацьовуємо таке у симуляторі – один пілот прекрасно здатен керувати літаком. Такого (обидва пілоти) ніколи не траплялося, окрім як у кіно. До того ж, на особливо довгі відстані ми літаємо учотирьох. 

Чи вночі летіти небезпечніше [ніж удень]?

Ні. Прилади, які ми використовуємо, працюють абсолютно однаково удень і вночі. 

Як легко пілот може загубитися? 

Це неможливо. Комерційні пілоти – висококваліфіковані користувачі нашого обширного навігаційного обладнання.

Мовою оригіналу тут.

Фото – SnapStock.

Теги:

Коментарі - (2)

Залишити коментар

Інші матеріали

Опублікований рейтинг найбезпечніших авіакомпаній

Опублікований рейтинг найбезпечніших авіакомпаній

Хочете знати як подорожувати безпечніше? Тоді візьміть на замітку рейтинг найбезпечніших авіаліній.

Читати

До Польщі за 172 гривні

До Польщі за 172 гривні

Відтепер доїхати до Польщі стало простіше, швидше і дешевше.

Читати

Як провести ідеальне побачення у Сан – Франциско

Як провести ідеальне побачення у Сан – Франциско

Опинилися у романтичному Сан – Франциско із своєю половинкою? Чому б не провести тут ідеальне побачення.

Читати

7 причин загубитися в Афінах

7 причин загубитися в Афінах

Хочете перенестися на декілька тисяч років назад, проводити ночі у романтичній атмосфері міста та робити неймовірні фотографії із висоти пташиного польоту? Тоді ласкаво просимо до Афін.

Читати